2017. november 21., kedd

Tippek otthoni családi fotózáshoz


Az ünnepek közeledtével egyre izgatottabb leszek. Évek óta igyekszem előbb beszerezni az ajándékokat. De a nagyszülők leginkább az unokákról készült, illetve a családi képeknek örülnek. Ezeket már el is készítettem és ha kiváncsi vagy a fotózás részleteire akkor olvass tovább...


Amire szükséged lesz:
  • háttér
  • dekoráció
  • fotógép vagy telefon
  • idő (kb. 50 percig tartott nekünk)
  • egységes ruházat
  • játék amire odafigyel a gyermek
  • erős idegrendszer
  • valami amivel megjutalmazod a fotózás végén
  • ajándék megtervezése


1. Háttér:

Egy nagyobb egy színű hátteret választottam. De meg lehet oldani egy ágyon vagy egy kanapén is.
Viszont én szerettem volna fotóstudió hangulatú képeket. Szerintem letisztult hangulata van a képeknek. A pléd és a zaszlófűzér elég dekoráció.


2. Dekoráció:

Mivel sokat fotózom majd őket az ünnepekkor is ezért szerettem volna előbb egy tesós sorozatot.
Minimális dekorációként a gyerekek ágya felett logó Nobile zászlófűzért használtam. Amit egyébként egy magyar tervező anyuka keze munkáját dicséri. Hónapokkal ezelőtt nyertem egy játékon. Nem szerették,hogy leszedtem...de azonnal visszkerült a helyére.
A márka leginkább hálózsákok készítésével foglalkozik...de a gyerekszoba dekorációi is csodaszépek és megfizethető áron kaphatóak.
Itt megtekinthetőek: https://www.nobile.hu/termekek/



Már csak napjaim vannak,hogy kitaláljam milyen lesz Beni születésnapi fotózásának dekorációja. Máris egy éves és ezt is én szeretném megörökíteni. Biztosan megmutatom nektek is.

3. Fotógép vagy telefon

Minden napom része,hogy az életünket dokumentálom. Ehhez pedig a telefonom a leggyorsabb segítségem. Mindig kéznél van és egyszerűen használható.
Tudom,hogy fotógéppel profeszionálisabb képeket lehet készíteni. De ahogy nekem, úgy a nagyszülőknek is az lesz a legfontosabb,hogy rajta vannak a gyerekek. Sokszor nem is azok a képek tetszenek amiken odanéznek. Ugyebár leggyakrabban oda sem néznek...de azért nem adtam fel...
A képek szerkesztéséhez ingyenesen letölthető applikációkat használok.


4. Idő

Az időzítés nagyon fontos. Én a délelőtti órákat javaslom. Reggeli után készítsd elő a hozzávalókat egy gyors ebédhez. Ehhez hamarosan tippket adok a Facebook oldalamon...
A témánál maradva...gyerek függő illetve a gyerekek számától is függ,hogy meddig tart.
De menjenek el inni, pisiljenek, ne legynek éhesek és ami fontos ne legynek álmosak...
Kisbabáknál szerintem az sem baj, ha végül elalszik. Olyan szépek amikor alszanak. Csak előtte nyagyon nyűgösek tudnak lenni...
Biztosan valami úgy is közbe fog jönni, mert ők még nem tudnak hosszan koncentrálni. Ennek ellenére a motivációval elég jól bírták.


5. Ruházat

Gyakran eshetünk abba a hibába,hogy az egységes fotók kedvéért olyat is megveszünk amit mondjuk később nem fognak viselni. Gondolok itt a tűllszoknyákra (fiúsanyukaként😂)...anya-fia szettekre. Persze ez nagyon vagány és szuper képek készülhetnek ezekben. De mivel ezt az otthoni fotózást egyébként is egy költséghatékony módszernek gondolom...emiatt nem vennék ruhákat.
Keress olyat ami mindegyik gyereknek van...szerintem a farmer fehér felsővel elég gyakori, de tökéletes választás lehet.
Ha pedig csak egy gyermeked van akkor sem csinálnék belőle herceget vagy hercegnőt. A nagyszülők úgy is az arcocskáját fogják nézni és előszedik a családi képeket,hogy összehasonlítsák a felmenőkkel.



6. Játék

Amikor éppen nem cöccögtem, kiabáltam, énekeltem akkor Émi is segített a figyelmüket a telefon felé vonzani. Mégis valamilyen kedvenc zene vagy jéték volt a leghatékonyabb. Illetve Beninél a mama "buta telefonja". Mindenképpen készítsd elő a kicsi kedvenc játékát,mert kelleni fog. A nagyobbak szeme előtt pedig lebegtettem a jutalmat. Így nagyon készségesek voltak. 😅




7. Erős idegrendszer

Ez nem vicc!
Jó tudom remek más kínján nevetni...szóval úgy 10 perc alatt...volt pár gyorsabb lefolyású agyvérzésem. Aztán elengedtem az egészet...ezt ajánlom neked is.
Vagyis inkább,hogy az elejétől fogva engedd el magad és ne stresszelj.

  • Nem egy fotóstúdióban vagy,
  • nem kell a fotóshoz alkalmazkodni,
  • nem érzed magad rosszul amiért bolondozik a gyereked,
  • nem baj ha valamit eltör vagy kiborít,
  • nem vagy időhöz kötve,
  • nem fizetsz érte,
  • ingyen van...csak fotózz szuper képek lesznek,
  • és ha kevés jó kép sikerül akkor is egy élménnyel gazdagodsz!
8. Jutalom

Mivel manapság nem sok édeséget kaptak ezért egy kinder tojás volt a legcélszerűbb jutalom. Persze nem vontam meg tőlük teljesen a cukor tartalmú ételeket. De sokkal kevsebbszer kapnak. Tesztelem az egészségesebb ételeket és nassolnivalókat...én is és velük is. De ajándékba hoznak nekik, így mindig van itthon motivációs hamika.

9. Ajándék

Én ajándéknak szánom ezeket a képeket. Azt gondolom valamilyen dekorációt érdemes beszerezni. De célszerű olyat ami utánna mondjuk a gyermek szobájának dísze lehet.
Mivel nem igazán van így költség a képek elkészítésével ezért itt lehet elkezdeni költekezni. Sokféleképpen felhasználhatjuk az elkészült képeket. Ha szeretnél erről egy bejegyzést diy ötletekkel akkor azt jelezd felém kommentben. Én pedig szívesen elkészítek nektek egy ilyen ötlettáras bejegyzést.


10. Ne felejtsd el,hogy közben a csodás gyermekeddel/gyermekeiddel vagy. 
Nem a tökéletes kép a lényeg...hanem aki/akik a képen van/vannak!



Remélem tetszettek a tippek és persze az elkészült képek is. Mivel ebben az időben kezdte el Beni felfedezni a járás örömeit, így eléggé nehézkesen indult a fotózás. De ne szegje semmi sem a kedveteket, mert végül szuper lesz az eredmény. Ha pedig posztoltok így készült képeket akkor jelöljetek be Instagramon vagy Facebookon...izgatottan várom a ti műveiteket...

@anyafej_momface 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése